Space Rogue - kosmiczna strategia w stylu FTL: Faster Than Light

Założone przez weteranów ukraińskiej sceny deweloperskiej studio Red Beat ujawniło swój debiutancki projekt.

Okazała się nim kosmiczna strategia z elementami RPG Space Rogue, w której wcielimy się w kapitana pojedynczego statku gwiezdnego, eksplorującego niezbadane rejony galaktyki. Autorzy wydają się być mocno zainspirowani wyśmienitym FTL: Faster Than Light, choć jednocześnie ich produkcja zapowiada się na znacznie bardziej rozbudowany tytuł. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa. Twórcy na razie nie są jeszcze w stanie podać żadnej konkretnej daty premiery i zamiast tego ograniczają się do stwierdzenia, że powinna ona nastąpić w przyszłym roku. Ogłoszeniu projektu towarzyszyło opublikowanie pierwszego zwiastuna, który pokazuje bardzo atrakcyjny styl graficzny.

Space Rogue utrzymane będzie w optymistycznym klimacie przypominającym stare powieści science-fiction o odkrywaniu kosmosu. Akcja gry osadzona zostanie w wygenerowanej proceduralnie galaktyce, wypełnionej po brzegi ciekawymi misjami i losowymi wydarzeniami, które zmuszą nas do regularnego podejmowania ciężkich decyzji. Rozpoczynając nową rozgrywkę za każdym razem otrzymamy nowy świat, więc grę będzie można przechodzić wielokrotnie bez uczucia znużenia.

Podczas zabawy gracze będą kierowali statkiem oraz wydawali rozkazy załodze. Bitwy mają mieć formę zarówno potyczek w kosmosie, jak i starć na pokładach jednostek. Zwycięstwa wymagać będą sprawnego dowodzenia podwładnymi oraz właściwego wykorzystywania licznych systemów naszego krążownika. Dodatkową atrakcją powinny okazać się lądowania na powierzchniach planet.

Nie zabraknie oczywiście możliwości modyfikowania statku. Nie ograniczy się to tylko do ulepszania części i zamiast tego pojawi się opcja rozbudowywania jednostki. Przygody zaczniemy więc w maleńkim okręcie, aby z czasem przeobrazić go w potężny krążownik. W trakcie zabawy rozwijać się ma również nasza załoga, pozwalając nam wpływać na to, w jakim kierunku podąży ich kariera.

Ambicją autorów jest zapewnienie Space Rogue długiego życia na rynku. Dlatego w dniu premiery fanom udostępnione zostaną potężne narzędzia moderskie, pozwalające na przerabianie prawie każdego elementy gry. Produkcja zostanie także zintegrowana z systemem Steam Workshop, co pozwoli na łatwe dzielenie się owocami swoich prac z resztą społeczności.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2014-10-08 17:04:45